Cum percepe lumea afacerilor soluțiile geo-inteligente?

Ceea ce avem cu toții în comun este că trăim cu toții în același spațiu geografic iar informația geospațială este o resursă vitală care are aplicabilitate la toate nivelurile (economic, social, administrativ, politic, educațional etc.). Dar, oare cum privește lumea afacerilor această resursă? Sunt companiile conștiente de puterea soluțiilor geo-inteligente?

CARTO, în parteneriat cu Hanover Research au încercat să afle un răspuns la aceste întrebări în raportul „State of Location Intelligence 2018” (engl.)

Location Intelligence (engl.) [LI] este definit de autori ca disciplina pentru transformarea datelor geospațiale în informații acționabile pentru atingerea unor rezultate mai bune în afaceri. Distinct față de Business Intelligence (engl.), Location Intelligence (engl.) reunește instrumente și tehnici din analizele datelor și a informațiilor geospațiale cu valoare acționabilă în vederea vizualizării datelor într-un mod interactiv, eficientizând procesele de business.

Pentru realizarea acestui raport, au fost intervievați peste 200 de business executive, analiști de date și analiști de business care lucrează atât în companii de dimensiuni mijlocii până la întreprinderi de mari dimensiuni cu privire la planurile lor actuale și viitoare de a implementa soluții geo-inteligente (Location Intelligence).

Obiectivele cercetării a fost înțelegerea:

  • Modului în care leadership-ul de top ale companiilor văd soluțiile geo-inteligente ca sursă a succesului companiei pe care o conduc;
  • Celor mai comune și mai utile aplicații geo-inteligente;
  • Provocările pe care le-au întâmpinat directorii și analiștii de date atunci când vorbim despre adoptarea soluțiilor geo-inteligente;
  • Modelelor de succes pentru eficientizarea utilizării datelor geospațiale.

Rezultate obținute

Conform studiului, aproape toate companiile medii și mari colectează și stochează date despre locație. Mai exact, peste 94% dintre companiile cu mai mult de 500 angajați fac acest lucru. Se pune întrebarea de ce restul de 6% nu colectează astfel de date. Business Executiv-ul companiilor care colectează date despre locație sunt conștienți că LI este un element cheie în succesul lor, în special pe termen lung.

 

Majoritatea managerilor în dezvoltarea afacerilor și analiștilor de la nivel decizional consideră Location Intelligence (engl.) un aspect foarte important al afacerii lor, în special pe termen lung.  

Mai mult, conform rezultatelor studiului, aproape toți respondenții de la nivel decizional, în special cei care provin din companiile mici și mijlocii, afirmă că sunt interesați să investească în LI în următorul an, sau în următorii 3 ani.

Studiul mai arată că una din provocările aduse companiilor cu privire la Location Intelligence (engl.) este înțelegerea puterii de valorificare a datelor, metodele de aplicare și implementare (printre altele). Studiul arată că cei din management înțeleg mai bine rolul și potențialul acestor informații față de analiști și nivel executiv.

Calitatea și accesibilitatea datelor și a informațiilor geospațiale sunt în continuare provocări majore în implementarea și valorificarea LI.

 

Întrebați despre cât de familiarizați sunt cu privire la Location Intelligence (engl.), 8% au afirmat că nu sunt deloc familiarizați. La polul opus, 25% dintre respondenți au răspuns că sunt extrem de familiarizați cu acest domeniu.

În ceea ce privește planurile de viitor, conform studiului, chiar și cei mai familiarizați cu LI, continuă să caute metode eficiente de implementare. Mediul de afaceri trebuie să se preocupe de implementarea  LI prin metode eficiente în cadrul organizațiilor. Pentru a înțelege puterea acestor informații și cum să le valorifice în companie, companiile trebuie să se familiarizeze și să aprofundeze modul de vizualizare și analiză a informațiilor geospațiale.

Conform studiului, companiile folosesc informațiile despre locație pe care le dețin pentru a realiza analize spațiale. 39% din management cred că informațiile geospațiale deținute sunt folosite în acest scop, dar la nivelul doar 17% din rândul analiștilor afirmă același lucru.

Întrebați despre cum sunt realizate analizele, studiul arată că 58% folosesc platforme geospațiale specializate, în timp de 42% folosesc platforme de business pentru a valorifica date despre locație.

 

Ce putem face în viitor?

Pentru bune practici în vederea valorificării informațiilor geospațiale care pot ajuta mediul de afaceri să devină proactiv și să crească câștigurile, companiile trebuie să adopte LI la nivel strategic. Mai mult decât atât, companiile au nevoie să stabilească procese de lucru și să documenteze modalitățile de valorificare a informațiilor. La nivelul Managementului trebuie să existe o comunicare mai bună cu cei din executiv, care la rândul lor trebuie să stabilească o direcție clară a rolului pe care acest domeniu îl are în companie și care sunt așteptările de la cei care realizează analizele. Analiștii este necesar să aprofundeze și să aplicele metodele de analiză spațială. Din ce în ce mai mult, companiile sunt interesate cum pot fi manipulate efectiv datele spațiale într-un mod mult mai eficient, acest lucru fiind o componentă esențială în aplicarea LI.

 

Vezi raportul integral aici.

 

Cod: Gândește Geospațial